Ciemny

CZY WYLECZYMY WSZYSTKIE CHOROBY?

TO JUŻ JUTRO
Subskrybuj
wyświetleń 100 978
98% 7 299 82

👨‍👨‍👦Grupa na Facebooku: goo.gl/GZYdNM
👉Subskrybuj: goo.gl/DFSYWV
👁 Fanpage TJJ: goo.gl/tAoc6v

naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C415242%2Cpo-raz-pierwszy-skutecznie-wymieniono-wadliwy-gen-w-ludzkim-zarodku.html
www.nature.com/news/crispr-fixes-disease-gene-in-viable-human-embryos-1.22382
geneticliteracyproject.org/2018/04/02/whats-stopping-us-from-using-crispr-to-gene-edit-humans-to-fight-disease/
www.nature.com/news/crispr-gene-editing-tested-in-a-person-for-the-first-time-1.20988
www.scientificamerican.com/article/mail-order-crispr-kits-allow-absolutely-anyone-to-hack-dna/
futurism.com/base-editing-crispr-marfan/
www.statnews.com/2018/08/20/crispr-corrects-marfan-mutation-in-human-embryos/
futurism.com/crispr-cancer-p53/
wyborcza.pl/1,75400,19306925,naukowcy-debatowali-czy-edytowac-ludzki-genom.html
www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/1753494,1,czy-bedzie-wolno-ciac-geny.read
www.google.com/search?q=gene+editing+in+humans&client=safari&rls=en&biw=1440&bih=839&source=lnt&tbs=cdr%3A1%2Ccd_min%3A1%2F1%2F2018%2Ccd_max%3A8%2F27%2F2018&tbm=
qz.com/1041609/a-highly-successful-attempt-at-genetic-editing-of-human-embryos-has-opened-the-door-to-eradicating-inherited-diseases/
www.bbc.com/news/health-42009929
www.technologyreview.com/the-download/609496/for-the-first-time-gene-editing-is-taking-place-inside-the-human-body/
www.theguardian.com/science/2018/jan/15/gene-editing-and-what-it-really-means-to-rewrite-the-code-of-life
www.technologyreview.com/s/610721/crispr-trials-are-about-to-begin-in-people-but-we-still-dont-know-how-well-it-works-in/
www.vox.com/2018/7/23/17594864/crispr-cas9-gene-editing
www.wired.com/story/crispr-base-editing-first-china/
www.vox.com/2018/7/23/17594864/crispr-cas9-gene-editing
www.theverge.com/2018/2/5/16973432/biohacking-aaron-traywick-ascendance-biomedical-health-diy-gene-therapy
sitn.hms.harvard.edu/flash/2018/edit-thyself-biohacking-age-crispr/
www.theatlantic.com/science/archive/2018/02/biohacking-stunts-crispr/553511/
motherboard.vice.com/en_us/article/z43eaj/what-happens-if-someone-uses-this-diy-gene-hacking-kit-to-make-mutant-bacteria
www.stuff.co.nz/life-style/parenting/pregnancy/conception/105680875/are-designer-babies-more-fact-than-fiction
www.telegraph.co.uk/science/2018/07/16/designer-babies-horizon-ethics-council-gives-green-light-genetically/
www.theweek.co.uk/95108/designer-babies-the-arguments-for-and-against
www.nytimes.com/2018/06/10/us/11retro-baby-genetics.html
phys.org/news/2018-08-crispr-gene-doomed-therapy-clinic.html
qz.com/1185488/chinese-scientists-used-crispr-gene-editing-on-86-human-patients/
www.nature.com/news/crispr-fixes-disease-gene-in-viable-human-embryos-1.22382
edition.cnn.com/2017/09/29/health/gene-edit-beta-thalassemia-study/index.html
edition.cnn.com/2017/08/02/health/crispr-human-embryos-gene-editing-study/index.html
www.nap.edu/catalog/24623/human-genome-editing-science-ethics-and-governance#
www.purdue.edu/newsroom/releases/2018/Q2/crispr-edited-rice-plants-produce-major-boost-in-grain-yield.html
www.iflscience.com/health-and-medicine/scientists-invent-new-type-crispr/all/��qz.com/1185488/chinese-scientists-used-crispr-gene-editing-on-86-human-patients/
www.ft.com/content/d6a773a0-cece-11e7-947e-f1ea5435bcc7
edition.cnn.com/2017/09/29/health/gene-edit-beta-thalassemia-study/index.html
www.polityka.pl/niezbednik/1721498,1,czy-zostanie-stworzony-nowy-gatunek-czlowieka.read
🤝Współpraca komercyjna: wspolpraca@tojuzjutro.tv

Opublikowany

 

10 paź 2018

masnyabstraabstrachujetjjtojużjutrotojużjutronaukaciekawostkinaukowesciencefuturewyprodukowaneprzezabtrachuje

Udostępnij:

Link:

Ściągnij wideo:

Ładuję.....

Dodaj do:

Moja lista odtwarzania
Do obejrzenia
Komentarze 751
angel
angel 3 dni temu
A czy już żywego człowieka będzie można przekształcić?
Staś Michalczak
Staś Michalczak 7 dni temu
Czy ten Josoah Zayenr nie mógł po prostu wstrzyknąć sobie...................większej dawki?
Adam Kauch
Adam Kauch 10 dni temu
wbiłem ci 100000'ne wyświetlenie
Maciej Penner
Maciej Penner 12 dni temu
Nie byłoby wielkich osiągnięć bez upadków .Z antybiotykami było podobnie a,teraz używa się ich na całym świecie.Fajnie byłoby też dać dziecku inteligencję równą Hawkingowi
Myutsuu
Myutsuu 14 dni temu
Do krok ku rewolucji w ewolucji
scout
scout 20 dni temu
ja bym se zmienił rozmiar penisa
Tomek Dzieliński
Tomek Dzieliński 22 dni temu
Projektowanie dzieci? Czemu nie, kto chce to skorzysta a jak ktoś jest tradycionalistą to nie skorzysta
K4ROL
K4ROL 27 dni temu
Wyleczenie chorób genetycznych i ich zapobieganie jak najbardziej na plus, ale zmiana wyglądu nie podoba mi się to z czasem każdy będzie idealny i nie będzie już osób wyjątkowych ;c
Master Piece
Master Piece Miesiąc temu
Jeżeli przedłużymy tym swoje życie to czemu nie?
bronxChannel
bronxChannel Miesiąc temu
ufff jak dobrze, że siedzą przy tym wojskowi z DARPA, legit!
ChojRAK
ChojRAK Miesiąc temu
Szkoda bo może już nie być rudych xD
Megicath #
Megicath # Miesiąc temu
Na wattpadzie czytałam taką książkę o edytowaniu genów "Nieidealna" Naprawdę fajna i ciekawa
Tryku PMG
Tryku PMG Miesiąc temu
Wszystkim, którzy rozważają genetyczne modyfikacje ludzi polecam przeczytać "Helisę" Marca Elsberga. Mimo tego, że to fantastyka naukowa to otwiera oczy na pewne sprawy. Dzieci szybciej dorastające, bardziej sprawne etc będą też traktowane jak odmieńce ;) Pozdrawiam i jeszcze raz polecam lekturę :)
majster !
majster ! Miesiąc temu
Ale co te dzieci se pomyślą jak się dowiedzą że miały tuning?xd
ALEKSY 17
ALEKSY 17 Miesiąc temu
ja uważam że ze wszystkim ludzie postawili już krok za daleko
RØSҼ
RØSҼ Miesiąc temu
Projektowanie własnych dzieci jest troche jak wybieranie sobie zabawki do kinder niespodzianki co to za frajda. Tak to masz loterie czy twoje dziecko bedzie debilem czy nie XD
tymek 007
tymek 007 Miesiąc temu
0:32 najpierw pomyślmy czy moralność jest słuszna
Chef
Chef Miesiąc temu
pomyślcie jakie spory dziecka z rodzicami może to wywołać, aż strach pomyśleć
Macieyy
Macieyy Miesiąc temu
Moim zdaniem modyfikacja wzrostu, wyglądu czy inteligencji to przesada, ale wyeliminowanie chorób genetycznych to była by bardzo dobra rzecz.
QuZo
QuZo Miesiąc temu
1:44 ja xD
Twój Stary XD
Twój Stary XD Miesiąc temu
gdzie masny? XD
Marcel Stachowicz
Marcel Stachowicz Miesiąc temu
Jak coś co ma pomóc ludzkości może być krokiem za daleko... może jeszcze powiecie, że szczepionki są be
Fan Girl
Fan Girl Miesiąc temu
Czy to jest ten co gral Hioba w GF Darwin
Aenakidou
Aenakidou Miesiąc temu
Anime girls in real life...
Grendel
Grendel Miesiąc temu
nie zniszczone tylko zabite :P
Cysiek !
Cysiek ! Miesiąc temu
Gdzie do cholery podział się Masny?!!?
Ryszard Festina
Ryszard Festina Miesiąc temu
w obliczu pogarszającej się puli genowej i braku jakiejkolwiek selekcji naturalnej gmeranie w genach to będzie konieczność
Mariusz Krause
Mariusz Krause Miesiąc temu
projektowanie dzieci to dopiero 1 krok ku przyszłości
MaximusTDM
MaximusTDM Miesiąc temu
Tu nie chodzi o projektowanie dzieci. Powinniśmy przeznaczyć jak najwięcej kasy na rozwijanie tych badań, ponieważ to może być najlepsza droga do leczenia raka - jedyna, jaką obecnie mamy. No, ale przecież w tym gównianym, kapitalistycznym świecie nie mamy co liczyć, na wydanie kasy na coś, co może pozbawić zysku lobby zajmującego się leczeniem raka - chyba, że edycja genów kosztowałaby więcej, co niestety jest jak wiadomo - niemożliwe, bo jest śmiesznie tania. Jedyna szansa to jakiś tajemniczy, altruistyczny multi-milioner, który czując na sobie oddech kostuchy zapragnie jakoś zostać zapamiętany i zrobić coś dobrego przed śmiercią :S. Czego wszystkim nam życzę.
SK4Ypl
SK4Ypl Miesiąc temu
generalnie fajna sprawa, gdyby pozbierać najlepsze geny jakie są u ludzi na całym świece i uczynić następne pokolenia, zdrowymi, silnymi, odpornymi, długowiecznymi i przede wszystkim mądrymi
Mateorradoren
Mateorradoren Miesiąc temu
Mysle ze taka sluszna edycja genow u ludzi to jak najbardziej postep.
Paweł Wilkosz
Paweł Wilkosz Miesiąc temu
Witam Istnieje pogląd czy może obiektywna słuszność potwierdzona obserwacjami/wnioskami,że to co naturalne jest najlepsze i nie można poprawiać natury/Boga/genów.A w praktyce ludzie dążą do czegoś aby zapobiec przykrym konsekwencjom w przyszłości.Ten temat to sprawa dla specjalistow geniuszy.Uważam skromnie,że jeśli udowodniono pozytywny wpływ modyfikacji genetycznych i jest pełna przewidywalność bo jest mapa powiązań/funkcjonalności to co może być przeciwskazaniem?
MrMrLechowicz
MrMrLechowicz Miesiąc temu
Niech mi ktoś da choć jeden powód na nie przed modyfikacją dzieci na poziomie genów. I żeby to nie był powód na poziomie religijnym i bez "to nie moralne"
Mar la
Mar la 14 dni temu
Nie chodzi o moralność, a o ingerowanie w prawa natury. W porównaniu do całego wszechświata, nasze życie jest niczym. Jesteśmy dla niego mniejsi, niż pchły. Nie wierzę w przypadki, ale prawdopodobnie właśnie tym jest nasze życie - efektem ubocznym kształtowania się wszechświata. Ludzie są prymitywni. Oczywiście nie tak bardzo, jak w starożytności, ale wciąż ingerujemy w coś, w co nie mamy prawa ingerować. Jeśli natura na to pozwoli, prędzej czy później sama się na nas zemści, dlatego trzeba być przygotowanym. Na razie, niech każdy robi, co chce. Dopóki żyję, chcę zobaczyć, jak niektórzy gubią się we własnych, zgubnych przekonaniach.
świeży
świeży Miesiąc temu
od dawna powinno się edytować geny, to ja ulepszanie softu
Kacper Wikarius
Kacper Wikarius Miesiąc temu
Wyglądasz jak zombie
mandrowiczek TV
mandrowiczek TV Miesiąc temu
Kto by słuchał o bakterii i DNA xD
GepardsPL
GepardsPL Miesiąc temu
Ma ktoś link do kupna tego Domowego Laboratorium Genetycznego?
Zuzanna Gulina
Zuzanna Gulina Miesiąc temu
Za daleko ja myślę że tak samo jak rodziny nie wybiera się dziecka
Rafał Budny
Rafał Budny Miesiąc temu
ciekawy perkusizm na samym początku :D
Agnieszka Brewczuk
Agnieszka Brewczuk Miesiąc temu
Odcinek Kasi Gandor, męskim głosem
Mr. idea
Mr. idea Miesiąc temu
Mutacje genetyczne dzieci to zdecydowanie za daleki krok... Nie człowiek jest Bogiem
the best of running
the best of running Miesiąc temu
poproszę o linka ws tych firan 5:11
Baran420 BongoKolongo
Baran420 BongoKolongo Miesiąc temu
fajne takie modyfikacje
Nigrum Noctis
Nigrum Noctis Miesiąc temu
Moim zdaniem "projektowanie" dzieci jest jak najbardziej okej, może nawet powstałoby nadludzie w taki sposób...
danieloos12
danieloos12 Miesiąc temu
Tak a później znajdź tu miejsce na biliony osób bo nikt nie choruje. Najsilniejsi przetrwają takie powinny być zasady.
caroline
caroline Miesiąc temu
Modyfikacja genetyczne to chyba jakis zart i nie wierze w ludzkosc jeśli chce na to pozwolic... Serio? Przecież to juz przechodzi jakiekolwiek pojecie. To jest chore
Weremiko
Weremiko Miesiąc temu
wbrew pozorom uważam że tak ale ludzkość musi wytworzyć ścisły międzynarodowy regulamin dotyczący modyfikacji dna u człowieka i TYLKO za zgodą modyfikowanego lub jego rodziców.
Amelka Wro
Amelka Wro Miesiąc temu
Uważam że modyfikowanie dzieci to głupota wknicu każdy powinien się urodzić takim jakim miał się urodzić a nie takim jakiego zaprojektowali go jego rodzice
Amelka Wro
Amelka Wro Miesiąc temu
+MankindDiary bardzo mi przykro z powodu Twojej choroby i życzę Ci wszystkiego dobrego
MankindDiary
MankindDiary Miesiąc temu
Łatwo się to mówi, gdy to nie Ty musisz cierpieć na progerię. Osobie która nigdy nie dożyje 17-tych urodzin z chęcią usłyszy jak to modyfikowanie dzieci to głupota.
Mientus Pug
Mientus Pug Miesiąc temu
Czy prowadzący to Tomasz Z.? Jeśli tak, to chyba z nim studiowałem...
ArtHeart
ArtHeart Miesiąc temu
Jedyne co bym zmieniła to makijaż prowadzącego. Nie wiem czy ma jakikolwiek ale dobrze by było oczy mu rozjaśnić bo wygląda na bardzo zmęczonego. Prawdopodobnie nie jest - ale w kamerze wiadomo inaczej wszystko wygląda.
Macik 50
Macik 50 Miesiąc temu
dobra huj z tym hibernacja następny odcinek :)
Sebastian Frątczak
Sebastian Frątczak Miesiąc temu
To nie jest krok za daleko ludzie w naturze wypadają dobrze tylko intelektualnie a tak mogli byśmy być lepsi pod innymi względami również
Majster!
Majster! Miesiąc temu
Świetna rzecz wyleczyć choroby ale modyfikowanie dzieci to duża przesada. Jest to oczywiście moja opinia
niema nazwy
niema nazwy Miesiąc temu
centralnie sterowane gospodarki upadają sztucznie hodowane rasy psów zamiast być lepsze ulegają degeneracji w przeciągu kilkudziesięciu lat takiego ludzkiego mądrego doboru sztucznego a potem czeka ją wymarcie z powodu kalectwa a naturalne kundelki trzymają się najlepiej jeśli ludzie zaczną edytować swoje geny to wcale nie będą mieć lepszych dzieci, one będą gorsze
Borys Kucharski
Borys Kucharski 2 miesięcy temu
Gdzie jest masny 😥
Koniuu
Koniuu 2 miesięcy temu
A jak mówiłam, że zbieram na zmianę genów, żeby już nie musieć farbować i kręcić włosów to się ze mnie śmiali.
Junior Monster
Junior Monster 2 miesięcy temu
przez 2000lat nie zaszlo tyle zmian w ludzkosci co przez ostatnie 15lat... jak dla mnie z dziecmi to juz za daleko. niech sie skupia na udoskonaleniu badan, aby to bylo wszystko bezpiecznie, niech sie jeszcze ucza. bo raczkuja w tym
Fenrir
Fenrir 2 miesięcy temu
Jestem jak najbardziej za genetycznymi modyfikacjami. Patrzenie "bo innych nie będzie stać" jest tak samo durne jak ruch antyszcze. I teoria płaskiej ziemi. Tak samo ciemna masa szczekała jak powstawały telefony. I proszę, każdego już stać na telefon. Tak samo jest z tymi modyfikacjami, najpierw nieliczni, później wszyscy.
ktoś
ktoś 2 miesięcy temu
Akurat kilka dni przed wypuszczeniem tego odcinka prowadziłem 2-3 godzinną dyskusję na ten temat, tzn. moralność modyfikacji genów.
Muza Krakowska
Muza Krakowska 2 miesięcy temu
Uważam że dzieci powinny zostać takie jakie są bo może się to odbić na ich psychice i rodzice mogą się kłucić oto jak ma wyglądać ich dziecko wiem to bo sama byłam małym dzieckiem więc myślę że to zbyt wiele jak na te czasy.
Rafael Santi
Rafael Santi 2 miesięcy temu
To nie uniknione
Dominik Kujbida
Dominik Kujbida 2 miesięcy temu
Wszystko ok, tylko badania o których mowa w filmie musi się przeciwstawić lobby medycznemu, jak wszyscy będą zdrowi to na czym będą zarabiać?
Krystianek xDD
Krystianek xDD 2 miesięcy temu
nie bo można je wykorzystać do robienia pieniędzy a chyba zataczać koła nikt niechce hahaha i się ograniczać do "ale"
Krystianek xDD
Krystianek xDD 2 miesięcy temu
serio? masz coś jeszcze ciekawego i nudnego do powiedzenia?
Hania S.
Hania S. 2 miesięcy temu
Ja uwazam ze za daleko. Moze rodzic bedzie mial "zaprojektowane" dziecko ale juz nie wyjatkowe. Co do chorob genetycznych, wydaje mi sie ze raczej bym nie byla przeciwna. Lepiej raz zmodyfikowac dna jeszcze przed urodzeniam niz meczyc sie z chorym dzieckiem przez polowe swojego zycia moim zdaniem.
Szymon Ka
Szymon Ka 2 miesięcy temu
Da ktoś linka, gdzie mozna to kupic?
Sebastian Mieszczańczyk
Sebastian Mieszczańczyk 2 miesięcy temu
Wreszcie jakiś konkretny temat. Powrót do starego dobrego TJJ.
Surowy Gracz
Surowy Gracz 2 miesięcy temu
Gdzie idzie kupić ten zestaw ?
Wiktor Kurtz
Wiktor Kurtz 2 miesięcy temu
"Projektowanie dzieci" w rozumieniu usuwania chorób i wad wrodzonych - jak najbardziej.
nielegalne kredki
nielegalne kredki 2 miesięcy temu
Ja jestem ciekawy czy w 2050 roku ludzie będą nadal czytać książki.
Thomas Riddle
Thomas Riddle 2 miesięcy temu
don`t worry! zawsze stworzą się nowe.
Maks Fiszer
Maks Fiszer 2 miesięcy temu
Jeżeli chodzi o usuwanie chorób genetycznych - jestem jak najbardziej za. Dla mnie modyfikacja czegokolwiek co określa nasz odbiór (typu wygląd, inteligencja, charakter) byłaby głupim krokiem. Czy ta fascynacja, chociażby, sportem, modą, polityką czy wiedzą, dalej by istniała, skoro każdy mógłby to kupić swojemy dziecku/sobie? W świecie, w którym kazdy moze mieć wszystko, nikt nie dążyłby do stania sie lepszym, a co z tym idzie - ludzkość zatrzymała by sie w miejscu 😂
MankindDiary
MankindDiary Miesiąc temu
Maks Fiszer Serio? Uważasz że sensem świata jest wygląd i że bez ludzi brzydkich świat straci swój sens? Chyba potrzebujesz zastanowić się nad sobą i swoimi wartościami. Poza tym, czemu mielibyśmy leczyć choroby? Przecież życie nie jest sprawiedliwe. A to że ktoś ma prawo do życia... No fajnie, ale ma też prawo do życia w społeczeństwie, co Ty chcesz brzydkie osobie utrudnić.
Maks Fiszer
Maks Fiszer Miesiąc temu
Kurcze, jakby każdy wygladal jak milion dolarow, to ten swiat stracilby sens. Przykro mi, ze nie każdy może dobrze wyglądać, ale zycie nie jest sprawiedliwe. Zmiana genów "chorobowych"? W tym przypadku jestem za, bo każdy ma prawo żyć i przeżyć
MankindDiary
MankindDiary Miesiąc temu
+Maks Fiszer Lol, co za bzdura. Relacje społeczne są kształtowane przez naszą psychikę oraz nasz wygląd. Ba, pewnych zawodów nie dostaniesz bez odpowiedniego wyglądu i charakteru. Twierdzenie że bariery w relacjach społecznych to wymysł, który my sami sobie nakładamy, obok poważnej opinii naukowej nawet nie stało.
Maks Fiszer
Maks Fiszer Miesiąc temu
No dokladnie, każdy, bariery w relacjach społecznych, ustala sobie sam :)
MankindDiary
MankindDiary Miesiąc temu
Nie rozumiem absolutnie tego podejścia. Usuwanie chorób genetycznych - tak, ale usuwanie barier w budowaniu relacji społecznych - nie?
kiki B
kiki B 2 miesięcy temu
Moim zdaniem jest to milowy krok w dziedzinie leczenia dotąd bardzo ciężkich i genetycznych chorób. Ale osobiście nie chciała bym ,,zaprojektować" swojego dziecka, to już jest loteria jak będzie wyglądać. Jednak gdyby okazało się że ma genrtyczną chorobę lub skłonności to chciała bym wyeliminować zagrożenie.
Konrad Dziebor
Konrad Dziebor 2 miesięcy temu
propsy za dobre intro. też jestem bębniarzem *żółwik*
Piwosz _
Piwosz _ 2 miesięcy temu
Ja bym chciał sobie dodać 40 IQ
saJms sJs
saJms sJs 2 miesięcy temu
"Bóg uzdrawia genetyczne wady wrodzone" - Andy Hayner książka Jezus stał się przekleństwem tego świata aby oczyścić Nas ze szlamu i dać Nam swą doskonałość a Jego dzieci muszą siać to błogosławieństwo i doskonałość która uzdrawia i leczy ducha, duszę i ciało! Kochani, błąd, grzech i śmierć przyszła z Adamem i Ewą a po nich wszystkie złe systemy światowe rządzone w zły sposób. Zbliża się ponowne nadejście Jezusa Chrystusa a póki go nie ma, oddani mu ludzie "powinni" czynić to co On czynił i siać nadzieję w tym opłakanym świecie :) Kocham Was i błogosławię! :) "Ja Jestem Droga, Prawdą i Życiem, nikt nie przychodzi do Ojca jak przeze mnie" ON JEST ALFĄ I OMEGĄ, ŻYCIEM I ZMARTWYCHWSTANIEM :) Zauważyliście że nie powiedział iż jest "śmiercią"? Bo on nie jest dualistyczny jak to diabeł nakłamał w pogańskich filozofiach. ON JEST TYLKO DOBRY I nie ma u Niego zmiany ani cienia. On Was kocha najmocniej i pragnie Was i mieć ojcowską relację w czystości i radości :) :)
Hanoki4
Hanoki4 2 miesięcy temu
Ej ale usuwanie jakieś choroby lub z zagrażeń ludzkich wiąże się ze wzrostem populacji który będzie około 0,5 większy gdy znikną chorby więc trzeba tylko panować nad chorobą nie ją unicestwiać z zagrożeń bo to sie skończy tylko tragedią: -brak zasobów -brak mięsa -brak zwierząt chodowlanych (do rzeźni) -brak żyznej gleby -brak roślin -brak jedzenia I wkońcu koniec. Więc pozostawiam wam pytanie czy można?
MankindDiary
MankindDiary Miesiąc temu
Skąd te dane dla 0,5 większego wzrostu populacji? Pomijam już fakt, że populacja już niedługo zacznie maleć, a nie rosnąć.
SkillereQ
SkillereQ 2 miesięcy temu
Kolejne odpowiedzi rodzą kolejne pytania 😂
Mati
Mati 2 miesięcy temu
Trzeba zmienic dna imigrantow zeby nie zabijali i nie robili zamachów
Pan Fistaszek
Pan Fistaszek 2 miesięcy temu
A nie lepiej ich nie wpuszczać do Europy i niech pierdzą i śmierdzą u siebie na melinie?
Oskar Skóra
Oskar Skóra 2 miesięcy temu
Zniwelowanie chorób u dzieci - OK ale zmiana wyglądu i inteligencji to przesada, jednak fajnie że każdy człowiek jest inny a jak by było projektowanie dzieci to w przyszłości będą same lalki
anonimowy trollface
anonimowy trollface 2 miesięcy temu
Tylko czekać kiedy leczenie genów będzie refundowane przez NFZ... Ale by były kolejki...
Michał JAŁTOSZUK
Michał JAŁTOSZUK 2 miesięcy temu
Jestem za
Karol W
Karol W 2 miesięcy temu
Bioshock staje się faktem xd
Gorcky PL
Gorcky PL 2 miesięcy temu
Ja uważam że to bardzo dobry pomysł ponieważ dzięki podniesieniu iloraz inteligencji będziemy mogli przeskoczyć w ewolucji i nie będziemy musieli czekać na jakiegoś Einsteina Kopernika czy Fermiego tylko każdy będzie mógł wprowadzić przełom
Artik Artik
Artik Artik 2 miesięcy temu
ile tych mrugnięć
Janusz Jednobrewy
Janusz Jednobrewy 2 miesięcy temu
Ten frajer co wcześniej tu był był gorszy niż ty
Łapy łapy
Łapy łapy 2 miesięcy temu
Na głupote nie ma lekarstwa.
Stan Ley
Stan Ley 2 miesięcy temu
Modyfikowanie genetyczne dzieci powinno mogło by być no bo dlaczego nie można by było usunąć jakiejś choroby skoro i tak potem trzeba by ją leczyć albo lekkiej zmiany wyglądu skoro i tak można korzystać z medycyny estetycznej I ingerowanie w inteligencje też powinno być możliwe ale tylko dla niewielkiej ilości osób np dla 1000 dzieci na całym świecie
Niezwy PL
Niezwy PL 2 miesięcy temu
Modyfikacja płodu była by ograniczeniem wolności, jak już to tylko osoby dorosłe i zdrowe psychicznie, chyba że miało by to pomoc tzw. psychopatom
Myśle więc Jestem ateistą
Niezwy PL Margonem rodzice mogli by sobie stworzyć dziecko o predyspozycjach do maratonu ale czy skorzysta z tej możliwości to już jego decyzja poza tym chyba trochę słaby przykład dałeś aby dzieciak był maratończykiem trzeba mu zapisać w genach aby miał o wiele więcej w % mięśni wolno kurczliwych czyli typ leżał by w sprintach myśle że rodzice chcący ideał by to bardziej wyśrodkowali chyba że pobrali by geny od homo sapiens sprzed rewolucji neolitycznej aby pozbyć sie 10 tyś letniego nagromadzenia śmiecia w genach i by mieli najsprawniejszego człowieka na świecie ludzie kiedyś osiągali szybsze prędkości niż usain bolt wiemy to z śladów które zostawili jest to fajne opisane na necie warto poczytać ja gdybym miał wybór to wybrał bym inteligencje sprawność i usunięcie potencjalnych chorób genetycznych ale nie ingerował bym w wygląd itp
Niezwy PL
Niezwy PL 2 miesięcy temu
Jeśli modyfikujemy płód to z góry zakładamy jakie ma być dziecko, jeśli stworzymy z niego np. biegacza, maratończyka(bo rodzice w takie dziecko sobie wymarzyli) to przed jego urodzeniem już jest ustalone jaką ma mieć pracę, brak własnego zdania i wyboru Przynajmniej tak myślę, może uda ci się udowodnić że się myle
Myśle więc Jestem ateistą
Niezwy PL Margonem nie uważasz ze takie sztuczne podbijanie inteligencji wyrówna nierówności społeczne wszyscy bedą mieć równe szanse a czy gówniak z tego skorzysta to jego sprawa poza tym łatwiej wprowadzić zmiany w jednej komórce gdy płód się uformuje niż w kilku biliardach i jak to niby ograniczy wolność hm?
Gabriela Czapska
Gabriela Czapska 2 miesięcy temu
Edycja genów dla ratunku życia tak, dla wyglądu nie
MankindDiary
MankindDiary Miesiąc temu
Czyli chcesz pomagać w jednym aspekcie życia, ale uważasz za złe pomaganie im w innych jego aspektach?
JelloooStrumyk
JelloooStrumyk 2 miesięcy temu
Będą wiedźminy! W końcu będą się pozbywać potworów z tego świata
TheBlahheh
TheBlahheh 2 miesięcy temu
Zastanawia mnie, jak w tym ludzkim "pędzie" do doskonałości i ciągłym rozwoju technologicznym mam, mamy jako cywilizacja coraz więcej chorób psychicznych, depresji, zgubienia sensu życia i braku akceptacji samego siebie. Jak czytam niektóre komentarze to jest mi was żal ludzi: "chciałbym coś zmienić w swoich genach bo nie akceptuje tego kim jestem". Zmienisz i dalej nie będziesz akceptował! Bo życie to nie tylko komputer, cyfryzacja i rozwój cywilizacyjny. Za Twoją samoakceptacje odpowiada to co jesz, z kim sie spotykasz, co robisz w pracy, czy też wolnym czasie. Pogubiliscie sie gdzieś po drodze, wkręciliście sobie film o tytule "rozwój, rozwój, rozwój" całkowicie zapominając film pt. Człowiek. Modyfikujcie genetycznie swoje dzieci, mięśnie czy mordy - i tak nie będziecie szczęśliwsi. Mięśnie których sami nie wypracowaliśmy na siłowni nie dadzą nawet w 5% takiej satysfakcji jak te zrobione ciężką pracą i samodoskonaleniem. Samodoskonalenie =/= ingerencja w naturę. Nie bądźmy od natury mądrzejsi, bo i tak będziemy gńić w materalistycznym smutku zachodniej cywilizacji, gdzie jak jestes stary to Cie rodzina oddeleguje do domu starców, bo ma Cie w dupie! Hajs, rozwój, technologia. A co 2 to zakompleksiony pendzel, płaczący po kątach i rozmyślający nad wymarzonym życiem- bo w normalnych warunkach nie dal sobie z tym rady!
Mistrz Templariuszy
Mistrz Templariuszy 2 miesięcy temu
Nie jesteś mną, ani ludźmi do których piszesz, więc bądź łaskaw wypie****ać ze swoimi projekcjami dotyczącymi tego, jak to bym ja i inni reagowali na spełnienie swoich pragnień bądź zachcianek. " "chciałbym coś zmienić w swoich genach bo nie akceptuje tego kim jestem". Zmienisz i dalej nie będziesz akceptował!" G**noprawda. To tak jakbyś powiedział, że jeśli nie podoba ci się maluch, bo jest brzydki, ciasny i ciężko ci się w nim jeździ, to jak kupisz sobie Rolls Royca to też ci się nie spodoba. Ciało ludzkie jest tylko awatarem człowieka, środkiem transportu który wygląda tak, a nie inaczej i ma takie, a nie inne funkcje. Przy czym w większości wygląda źle, bo większość ludzi jest brzydka. A więc normalnym jest, że mając możliwość chce się je ulepszyć, poprawić. "Pogubiliscie sie gdzieś po drodze, wkręciliście sobie film o tytule "rozwój, rozwój, rozwój" całkowicie zapominając film pt. Człowiek." Wyobraź sobie że nie każdy musi oglądać to co ty. "Modyfikujcie genetycznie swoje dzieci, mięśnie czy mordy - i tak nie będziecie szczęśliwsi." [Potrzebne źródło] "Mięśnie których sami nie wypracowaliśmy na siłowni nie dadzą nawet w 5% takiej satysfakcji jak te zrobione ciężką pracą i samodoskonaleniem." XD Mięśnie są po to, by były ładne i po to by były funkcjonalne. Pracowanie nad nimi, gdy można je po prostu mieć na pstryknięcie jest głupotą. To że ty uwielbiasz zap****alać jak de**l, nie znaczy że wszyscy lubią. "Samodoskonalenie =/= ingerencja w naturę." Tylko i wyłącznie ty mówisz o jakimś "samodoskonaleniu". Nikt normalny nie chce "samodoskonalenia" czyli mówiąc po ludzku zapie*****nia jak de**l dla jakiegoś efektu który się pojawi, albo nie, w którym to zap*****laniu tak na prawdę chodzi o samo zap*****lanie które jest z jakiegoś niewiadomego powodu cnotą. Ludzie chcą konkretnej rzeczy. Mięśni, 1,80m wzrostu, ładnej twarzy, skakania na 3 metry z miejsca etc. etc. a nie jakiej mistycznej pracy dla samej pracy. "Nie bądźmy od natury mądrzejsi, bo i tak będziemy gńić w materalistycznym smutku zachodniej cywilizacji," Bardzo mi dobrze w materialistycznym smutku zachodniej cywilizacji i wara mi od gnicia w nim ze swoją DuchowościąTM "gdzie jak jestes stary to Cie rodzina oddeleguje do domu starców, bo ma Cie w dupie!" Na starość będę pewnie żył z majątku i wynajmował ludzi do zajmowania się mną i szczerze mówiąc g**no mnie obchodzi czy moja rodzina będzie mnie miała w d**ie, czy nie. "Człowiek bez rozwijania duchowości i tak nie będzie szczęśliwy, a rozwoju zawsze mu bedzie mało." Przestań równać do siebie. To że twoim g**nohobby jest rozwijanie DuchowościTM nie znaczy że dla innych ludzi również. "Idź na spacer w góry, poczytaj książke na dworze w słoneczny dzień. Poobcuj z drugim człowiekiem, namacalnie, a nie przez internet." Nienawidzę nigdzie chodzić, szczególnie w góry bo jest pod górkę. Nienawidzę czytać, słowo pisane jest jedną z najbardziej prymitywnych, nużących i męczących metod przekazywania treści. Staram się tego unikać co w przypadku bezwartościowej tzw. literatury pięknej jest łatwe, w przypadku literatury naukowej już nie zawsze, no ale od czasu do czasu mogę zacisnąć zęby. A z innymi ludźmi nie zamierzam "obcować namacalnie, a nie przez internet" bo "namacalnie" nie mam filtrów którymi mogę filtrować ludzi z którymi nie chcę się zadawać, czy to ze względu na to że są irytujący, czy to ze względu na to że są nudni. "Nie czaicie, to co stworzyło nas przez lata ludzkiej ewolucji jest czynnikiem dającym nam prawdziwe spełnienie." Gdyby tak było, to nie byłoby ludzi niespełnionych. "A nie posiadanie oczu niebieskich czy brązowych - to żałosne." Jak ktoś chce mieć niebieskie oczy, bo tego mu do szczęścia brakuje, to jak je sobie zrobi to będzie spełniony XD "Zdrowe, naturalne jedzenie, kontakt z naturą i z ludźmi" Zdrowe naturalne jedzenie jest zazwyczaj paskudne, od kontaktu z naturą wolę moją ukochaną miejską dżunglę, a o kontakcie z ludźmi na żywo (bo pewnie o to ci chodziło) się już wypowiadałem. "nawet znajdując lek na nieśmiertelność będziemy nikim i takie samo będzie nasze poczucie wartości i samopoczucie." "Bycie kimś" bądź "bycie nikim" są określeniami względnymi, zależącymi od tego jakie kryterium oceniania się przymnie, same w sobie nic nie znaczą. Każdy jest "kimś" - sobą. "Tylko chciwemu człowiekowi wciąż brak jednego- duchowości." Chciwemu człowiekowi zazwyczaj brakuje wciąż pieniędzy, a nie duchowości. "Więc wymyślił sobie chory pęd za technologią i pieniędzmy, co jest kompletnie źle obranym kierunkiem." To duchowość jest opium dla ludu, które ma w łagodnych przypadkach pomóc przetrawić ludziom to że nie dostaną od życia wszystkiego czego chcą, a w skrajnych przypadkach pomóc przetrawić ludziom to, że ich życie będzie niekończącym się pasmem g**na, syfu, smrodu i cierpienia na końcu którego będzie śmierć XD "Myślimy o podboju kosmosu, nie potrafiąc nawet zrozumieć samych siebie" Bo nikogo nie obchodzi ZrozumienieSamychSiebieTM w przeciwieństwie do podboju kosmosu. "i posiadając miejsca na świecie gdzie nawet nie ma wody pitnej." To jest problem tych miejsc że nie ma w nich wody pitnej. Ludzie którzy myślą o podbijaniu kosmosu mają wodę pitną.
TheBlahheh
TheBlahheh 2 miesięcy temu
Jako cywilizacja nareszcie osiągneliśmy moment w którym moglibyśmy wszyscy żyć w szczęściu i dostatku. Tylko chciwemu człowiekowi wciąż brak jednego- duchowości. Więc wymyślił sobie chory pęd za technologią i pieniędzmy, co jest kompletnie źle obranym kierunkiem. Myślimy o podboju kosmosu, nie potrafiąc nawet zrozumieć samych siebie i posiadając miejsca na świecie gdzie nawet nie ma wody pitnej. Kosmos może poczekać w mojej opinii
TheBlahheh
TheBlahheh 2 miesięcy temu
Człowiek bez rozwijania duchowości i tak nie będzie szczęśliwy, a rozwoju zawsze mu bedzie mało. Duchowość nie tylko w kontekscie - kościół, Bóg, wiara - bo zaraz sie sępy zlecą. Idź na spacer w góry, poczytaj książke na dworze w słoneczny dzień. Poobcuj z drugim człowiekiem, namacalnie, a nie przez internet. Nie czaicie, to co stworzyło nas przez lata ludzkiej ewolucji jest czynnikiem dającym nam prawdziwe spełnienie. A nie posiadanie oczu niebieskich czy brązowych - to żałosne. Zdrowe, naturalne jedzenie, kontakt z naturą i z ludźmi, bez tego - nawet znajdując lek na nieśmiertelność będziemy nikim i takie samo będzie nasze poczucie wartości i samopoczucie. Śmieszy mnie jak populacja jedząca chipsy i pijąca cole wylewa pomyje z poziomu klawiatury na tych co piszą coś podobnego do mnie, a czy są tak naprawde szczęśliwi? Nie wiem.
Bocian 1
Bocian 1 2 miesięcy temu
Projektowanie dzieci może nie ale takie działania naukowców mogą pomoc ludziom z różnymi ciężkimi chorobami genetycznymi i przedłożyć ich życie dlatego jestem za
Jakub W
Jakub W 2 miesięcy temu
Wyleczenie wszystkich chorób się nie opłaca ;)
Frapke
Frapke 2 miesięcy temu
Moim zdaniem to jedynie usuwanie chorób u dziecka ale projektowanie dzieci...to już przesada
wwwuala
wwwuala 2 miesięcy temu
Czy Pan autor tego materiału miał kiedyś styczność z taką fraza jak,, eugenika'.? To słowo nie padło. A co za sobą niesie to już należy poczytać.
veO
veO 2 miesięcy temu
Jeżeli ludzkość na się rozwijać i iść dalej to jest to jak najbardziej dobry pomysł
elektronator
elektronator 2 miesięcy temu
O kurde, co ja bym sobie zmienił. Gęste bujne włosy, trochę wyższy chciałbym być, lepszy metabolizm. Ja jestem mega mega mega za!
Szymon Bytnio
Szymon Bytnio 2 miesięcy temu
Z tego co wiem nie da się zmodyfikować białka, które już zostało stworzone, więc, modyfikacja po okresie dojrzewania jest nie możliwa, jeśli mówimy o zmianie wzrostu, koloru oczu itp. Wszyscy piszą, że choroby tak, wygląd, inteligencja nie. A przecież zły wygląd, niska inteligencja to też choroba. A wszyscy, co sprzeciwiają się projektowaniu dzieci, to osoby które strasznie się boją, kieruje nimi strach, że ktoś mógłby zagrozić ich pozycji, bo sami nie mają odwagi zmodyfikować siebie lub swojego dziecka.
Macpolk
Macpolk 2 miesięcy temu
-o jaki ładny chłopiec -łeee Dżesika pewnie modyfikowany
Następny
CZEGO CHCE ELON MUSK?
6 miesięcy temu
JAK WSKRZESIĆ MAMUTA?
6 miesięcy temu
JAK NAPRAWIĆ SZKOŁĘ?
8 miesięcy temu
PRZYSZŁOŚĆ RELIGII
4 miesięcy temu
Hacksaw Ridge | Historys Strongest Disciple Kenichi | Ghost Adventures Season 17 Episode 5